אחוז המרה נמוך? ריכזנו מספר צעדים שיכולים לשפר אותו

אתם מריצים קמפיינים במגוון הפלטפורמות, מבצעים אופטימיזציה, מחדדים קהלים קריאייטיבים ומסרים ואפילו עושים שת”פ אחד או שניים עם משפיענים שמתאימים לקהל שלכם בול, אבל עדיין אחוז ההמרה באתר שלכם לא מתרומם, טראפיק יש, אפילו הוספות לסל יש אבל ממשיכים להשלמת הרכישה.
למה זה קורה? ואיך אפשר בכמה צעדים לנסות לשפר את המצב?

אז לפני שאתם נכנסים לסטרס, יש כמה דברים מרכזיים שמאוד משפיעים על הנכונות של לקוחות לרכוש אונליין. ואם תחשבו על זה לעומק, הייתם פועלים בדיוק באותו אופן לו אתם הייתם אלה שמבצעים את הרכישה. אז בואו נתחיל ותראו שיש מה לעשות כדי לשפר אחוזי המרה:

1. מודעות למותג שלכם

מותג חדש לרוב יזכה לפחות אמון ממותג ותיק ומוכר, לא פשוט לגרום למשתמשים לרוץ “ולבזבז” כסף על מותג שהם לא מכירים.
לכן רצוי במקביל לקמפייני המכר להשקיע בשלב הברנדינג ולעלות לתודעה של הקהל הרלוונטי שלכם ע”י חימומו עם תכנים המתאימים לו זה יכול להיות פוסט שהוא קצת יותר אינפורמטיבי על החברה – ” המוצרים שלנו הם תוצרת כחול לבן, דגש על איכות הבד ועם תקן XXX ”
לאחר מכן שתחזרו בפרסומי רימרקטינג לקהל שכבר מכירים אתכם הוא ירגיש שיש לו היכרות ראשונית איתכם. סך הכל הגיוני, הרי לא הייתם קונים מוצר בלי לקבל עליו קצת רקע, נכון?

2.בדיקת מחירים

מניחים שעשיתם סקרי שוק ובחנתם את העלויות של המתחרים, אם המחירים שלכם גבוהים מרוב המתחרים אנחנו אולי כדאי לשקול מבצע נקודתי ל – X זמן ולראות אם אחוז ההמרה עולה, כמובן לגייס לקוחות ולנסות לשמר אותם בהמשך.

3. תמונות ונראות כללית של האתר

באונליין בכלל ובפייסבוק ואינסטגרם בפרט, אנחנו קונים הרבה עם העיניים, אם המוצר שלכם יפה אבל מצולם רע, אם התמונות לא איכותיות, אם אין מספיק זוויות של תמונות, זה יפגע בנכונות לרכישה.
תשקיעו בצילום מקצועי לפחות פעם ברבעון או שתלמדו צילום באייפון ועשו זאת בעצמכם עם מצלמת טלפון טובה מספיק.
ספקו הצצה ויזואלית מלאה על המוצר, בייחוד בתחומים כמו אופנה שלא ניתן למדוד. מה שלא ניתן לצלם – השלימו מידע בטקסט. מידות, גדלים, רכיבים. אנשים רוצים לדעת מה הם קונים.

4. משלוחים והחזרות 

בחרו ספק משלוחים שבא לקראתכם, גם במחיר וגם בתנאים. אין לכם מושג כמה מדיניות משלוחים והחזרות משפיעה על הנכונות לרכוש. ככל שזמני המשלוח שלכם ומדיניות ההחזרות שלכם גמישים יותר, כך ה״סיכון״ מצד הלקוח ירגיש קטן יותר. זה נכון במיוחד עבור מוצרי מזון/אלכוהול ומוצרים הנרכשים מראש כמתנה.
לביגוד ומוצרי חשמל למשל, נהוג להמתין קצת יותר- אם לא להסחף עם הטווח.
לגבי עליות משלוח והחזרות – אם ניתן, גלמו את העלויות מראש במחיר. מבחינה תפיסתית, כשהלקוח רואה ״משלוח חינם״ או ״החזרות עלינו״, הוא נוטה לרכוש יותר בבטחה.

5. ביקורות והמלצות 

הוסיפו לאתר וסושיאל שלכם כל ביקורת או המלצה טובה שקיבלתם.
צרו קשר עם לקוחות שקיבלו את המוצר ושאלו אותם איך הייתה החוויה שלהם אתכם. בקשו מקולגות רלוונטיות פידבקים. תופתעו לגלות כמה המלצות הן עדיין אחד הכלים השיווקיים החזקים, במיוחד לעסקים חדשים בתחילת דרכם.
על אותו משקל, טפלו ביסודיות בדיס-המלצות ואל תזלזלו באף לקוח לא מרוצה. ע״פ מיתוס שיווקי, לקוח שבע רצון מספר ל-3 אנשים ואילו לקוח לא מרוצה מספר ל-30. לא בדקנו, אבל אצלנו לא לוקחים סיכונים .

6. תנאי תשלום 

הציעו כמה שיותר אפשרויות תשלום. לא כל דרך שנוחה עבורכם לשלם, נוחה ומתאימה גם לאחרים. הוסיפו פייפאל, ביט, איסוף עצמי ומזומן, תשלומים באשראי החל מסכום מסוים. דאגו לתוסף של תשלום מאובטח באתר שלכם, זה ישתלם לכם.

7. מי אתם בכלל?

לא בקטע רע, אבל ככל שהמותג שלכם יותר חדש והמחירים שלכם יותר יקרים, כדאי שתוסיפו קצת מידע מקדים על עצמכם. מי עומד מאחורי האתר, אתם, או בוט סיני? תמונה נחמדה שלכם עם הסיפור שמאחורי העסק ופרטי קשר שלכם יתנו הרגשה למשתמשים שהם נמצאים בידיים טובות.

8.שירות לקוחות ומענה אנושי

 לחצן וואטס אפ/מסנג’ר או אפילו מספר טלפון לחיוג ונציג אנושי שיכול ברגע לפתור בעיות של מידות/מלאי/שאלות שונות יכולות לעשות פלאים.
אם המשתמשים יצטרכו לפתוח פניה במייל לחכות לתשובה שתגיע רק אחרי כמה ימים סיכוי השלמת הרכישה יורדים. תגובה מהירה פשוט תגרום למשתמשים להמשיך ולסיים באותו הרגע שהם כבר בוחנים את העגלה/אתר את הרכישה.

Skip to content