סוגי קהלים בקידום ממומן

שניה לפני שאתם רצים להקים קמפיין, תשאלו את עצמכם – מי הוא קהל היעד שלנו? האם הוא כבר שמע עלינו או שהוא טרם נחשף אלינו.

החלוקה בין הקהלים תקבע את המשך הדרך ביצירת התכנים השונים והמסרים המדויקים לכל קהל.

בטח כבר שמעתם את הביטויים קהל קר\חם, כל קבוצת קהל תקבל מסר ייחודי התואם את השלב שבו  הוא נמצא במשפך השיווקי, בואו נכנס קצת יותר לפרטים 

 קהל קר

 קהל שסביר להניח שלא פגש אותנו קודם לכן, אין לנו יכולת לכוון “ספציפית אליו”, לא צבענו אותו בפיקסל וכנראה שהוא גם לא ביצע שום מעורבות עם הנכסים הדיגיטליים שלנו.

הגענו אליו לפי תחום עניין שהוא התעניין בו – אם זה אופנה, ספורט או בכלל חיפש חופשה במלדיביים (הלוואי עלינו), טרגוט דמוגרפי או לפי מאפיינים כלליים כמו נשים גילאי 25-45 מכל הארץ ולתת לאלגוריתם לעשות את שלו בהכוונה.

במסרים השיווקיים שנכוון לקהל זה, נוסיף פן אינפורמטיבי  נעשה לו היכרות עם המותג שלנו, מי אנחנו, מה אנחנו מציעים לו בכלל, למה כדאי לו להיכנס לאתר שלנו/לשלוח לנו הודעה או כל פעולה שנרצה.

אם המסר יצליח לתפוס את עיניו והוא יבצע פעולה כלשהי, אנחנו “נצבע” אותו ונוכל להמשיך לשדר לו מסרים ייחודיים, לאט אבל בטוח – הוא יהפוך להיות “קהל חם”.

קהל חם

קהל שכבר מכיר אותנו, הוא נחשף אלינו וביצע אינטרקציה עם התוכן שלנו, כנראה ביקר באתר שלנו ואולי אפילו  הוסיף לעגלת הקניות פריט או שניים, קהלי לקוחות למיניהם וכו’.  

לקהל זה יש מספר תתי סוגים, נפרט כאן כמה:

1.קהל הדטאות-רשומות של לקוחות, מספרי טלפון, מיילים של לקוחות קיימים/ דיוורים מאושרים.

ניתן לכוון אליו את הפרסום בפנייה אישית כמו “מבצע לקהל לקוחותינו”. 

2.קהל “הצבועים” מהאתר-לא מדובר על אנשים דו פרצופיים, אלא על קהל שנכנס לאתר שלנו, עבר בין עמודים, ביצע כבר את הסקירה שלו עלינו ועכשיו מה שנותר לנו הוא לחזור אליו עם הצעת מכר טובה שהוא לא יוכל לסרב לה! 

3.קהלים לפי איבנטים/סוג פעולה  למשל: משתמשים שהיו מעל X זמן באתר, משתמשים שפתחו את טופס ליד אבל לא השאירו ליד, משתמשים שהוסיפו לעגלה אבל לא סיימו את הרכישה, משתמשים שגללו עד סוף דף הנחיתה אבל לא השאירו ליד ועוד.

 לכל אלו אפשר להתאים מסר ייחודי שמתאים בדיוק לנקודה שבה הם עזבו אותנו. 

4.קהל שהוסיף לעגלה ולא סיים רכישה. זה למעשה קהל מאוד חם, הוא כבר הוסיף לעגלה, כבר היה לו את כל הרצון לרכוש. מה קרה לו? יש הרבה סיבות למה הוא לא סיים את הרכישה (ושבר את ליבנו, כבר אמרנו?) לכן אולי נחזור ונציע לו 10% הנחה על המוצר שהוא התעניין בו. 

יכול להיות שזה יעשה את כל ההבדל. אבל כמובן צריך לחקור מה תקע אותו בדרך, אולי באמת המחיר. אבל גם לשים לב אולי דמי משלוח? טווח משלוחים וכו’.

תת קטגוריה חשובה נוספת היא קהל דומה ( LOOKALIKE) – קהל שמבוסס קהלים “חמים”  – אנחנו בונים “על” הקהלים החמים קהל שדומה אליו במאפיינים – נניח קהל שדומה למי שרכש במהלך ה – 30 יום האחרונים, קהל דומה למי שהשאיר ליד.

בכך אנו מזקקים יותר את האפשרות שהקהל הזה למרות שהוא לא “חם” ולא מכיר אותנו יטה יותר לפעולה רצויה כי הוא מתבסס על קהל שייצר לנו את התוצאות הרצויות.

יש אחוזי קרבה למאפיינים 1%,2% וכן הלאה יכולים כמובן לבחון מה עובד יותר טוב – ככל שעולים באחוזים מתרחקים מהבסיס אבל זה לא אומר שככל שמתרחקים זה יעבוד פחות טוב.

כמובן יש עוד סוגי קהלים ווריאציות נוספות אך ניסינו לרכז את העיקריים, בהצלחה!

 

 

Skip to content